currliculum

Młody człowiek wkraczając do gimnazjum odczuwa siebie jeszcze w powiązaniu z okresem, który przeżywał w poprzednich latach , ale szybko następuje uwalnianie od dziecięcych zachowań i odczuwania świata. Z każdym miesiącem coraz bardziej odczuwa swoją niezależność, jednak potrzebuje silnego wsparcia i kształcenia woli, oraz kompetencji społecznych. Te możliwości daje przede wszystkim sport czy zajęcia rzemieślnicze jak stolarstwo czy ceramika [ jednak na poziomie już bardziej wymagającym niż w latach poprzednich], w trzeciej klasie gimnazjum bliżej już do kolegów i koleżanek z liceum aniżeli z pierwszych klas gimnazjum.

Wsparcie w tym czasie procesów formujących społeczność klasy jest możliwe dzięki projektom teatralnym czy budowania ogrodu, wspólnym przedsięwzięciom na rzecz szkoły oraz każdej wspólnie realizowanej akcji, która skutkuje pozytywnym rezonansem w małym lub szerokim kręgu społecznym. To działanie zwiększa się jeszcze w liceum, dlatego staramy się wyważać rozmiar tych działań na tym etapie. Mierzymy siły na zamiary.