Kl. 7 (dawniej I Gimnazjum)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur pharetra dapibus pharetra. Donec interdum eros eu turpis pharetra et hendrerit est ornare. Etiam eu nulla sapien. Nullam ultricies posuere nunc, eget mollis nulla malesuada quis.

Klasa 7 (wiek 12–13 lat)

Profil rozwojowy

W 7 klasie dzieci osiagają wiek 13 lat i stają się nastolatkami. Tę fazę zycia cha-rakteryzują dwa podstawowe gesty: aktywność na zewnatrz oraz dynamiczne przemiany zachodzace wewnatrz, w psychice. Wielka cheć poznania zjawisk świata – doświadczania ich i uczenia się o nich – miesza się z budzacą się zdolno- ścią do refleksji i pierwszymi impulsami do refleksji nad samym sobą. Wśród tych wynurzajacych się sił coraz wyraźniej manifestują się zmiany fizyczne przynoszace tozsamość płciową i zdolności seksualne. Zmiany fizyczne mają tendencję do wyprzedzania, do pewnego stopnia, rozwoju psychicznego. Młody człowiek moze odczuwać tesknotę do niezalezności i samotności, a jednocześnie pewną obawę, wrazliwość emocjonalną i zazenowanie. Sporadyczne wybuchy energii i wielka cheć rozszerzania swoich horyzontów w świecie wystepują na przemian z okresami letargicznej ociezałości i przytłumionej introspekcji.

Ogólnie rzecz biorac, wystepują znaczace róznice w sposobie, w jaki dziewczeta i chłopcy stają wobec wyzwań charakterystycznych dla tego wieku i jak dają sobie z nimi radę. Zawarte w programie nauczania tematy, które odzwierciedlają odkry- wanie świata przez uczniów (ruch skierowany na zewnatrz) oraz ich wewnetrzną podróż, to m.in. wielkie podróże odkrywajace świat (historia), tryby i style (jezyk ojczysty), spalanie (chemia), mechanika (fizyka) oraz zdrowie, odżywianie i higiena (stanowiace takze jeden z cykli lekcji głównej).


Cele

Nauczyciele powinni otwierać przed nastolatkami nowe horyzonty, zwłaszcza kierujac ich uwagę na świat. Powinni zachecać uczniów do podejmowania inicja- tywy i doceniania wartości idei o charakterze abstrakcyjnym i logicznym. Powinni też zachecać uczniów do stawiania pod znakiem zapytania stanowisk i załozeń, które poprzednio ich podopieczni akceptowali na zasadzie autorytetu, oraz pokazywać im, jak mogą formułować swoje własne punkty widzenia, a jednocześnie akceptować, ze inni mogą inaczej postrzegać świat. Nauczyciel powinien coraz intensywniej apelować do ich indywidualnej zdolności sadzenia i prowadzić ich stopniowo do ćwiczenia się w ponoszeniu odpowiedzialności społecznej w obrebie własnej klasy. W tym wieku ważne jest, aby klasa doświadczyła siebie zarówno jako obywateli świata, jak i jako odrebne jednostki, na których spoczywa odpowiedzialność społeczna.

Podstawa programowa

Realizujemy podstawę programową obowiązującą wszystkie placówki edukacyjne poziomu gimnazjalnego.

Rozszerzony poziom języka angielskiego -

1godzina języka codziennie. Native speaker 1 raz w tygodniu

Przedmioty Artystyczne i Rzemiosło

codziennie godzina sztuki lub rzemiosła : Rysunek, malarstwo, stolarnia, rzeźba w glinie -pracownia ceramiki, 

4 Pracownie muzyczne: Gitara, trąbka, pianino, perkusja

Sport: codziennie 60 min. sportu: gimnastyka Bothmera i gimn klasyczna, siatkówka, koszykówka, piłka nożna, Capoeira, dyscypliny cyrkowe, ćwiczenia na batucie. Ćwiczenia korygujące wady postawy i kręgosłupa. Basen / wspinaczka /

Edukacja ekologiczna:

prace w ogrodzie i pasiece.

Szkoła przetrwania w przyrodzie .

Program zajęć poz programem podstawowym:

koła naukowe tworzone w zależności od zainteresowań uczniów.

Pracownia Stolarsko konserwatorska

Pracownia ceramiczna

zajęcia aktorskie, realizacja przedstawień teatralnych

Zespół muzyczny.


Klasowa wymiana zagraniczna : Anglia, Szwecja lub Niemcy.

w zależności od decyzji indywidualnych możliwa kilkutygodniowa wymiana indywidualna za pośrednictwem szkoły.

Projekty:

Grupa ma do wyboru realizację jednego lub dwóch projektów w skali roku, w zależności od konkretnego wyboru ze szkolnej bazy projektów.