ŚWIĘTA SZKOŁY
Cały rok szkolny spleciony jest ze świętami obchodzonymi uroczyście w rodzinnej atmosferze przez całą społeczność szkolną.
W pedagogice waldorfskiej rytm i powtarzanie to, oprócz naśladowania, podstawowe elementy wychowania dziecka w tym okresie życia.
Rytm jest zasadą organizującą życie wszystkich żywych istot. Wszystkie żywe procesy przebiegają rytmicznie. Rytm wprowadza poczucie bezpieczeństwa, zaufania i spokoju. Daje dziecku pewność i orientację. Dzięki ustalonemu rytmowi dnia, tygodnia i roku dziecko w naturalny sposób zdobywa poczucie czasu. Wspierana jest jego pamięć.
Stały rytm wyrabia u dziecka przyzwyczajenia, dzięki którym zbędne stają się pouczenia. Dziecko wie jaka jest kolejność zajęć w przedszkolu, kiedy można się bawić, kiedy sprząta się salę, wychodzi do ogrodu, maluje, w związku z czym nie pyta się: "co będziemy robić?", lecz naturalnie włącza w kolejne czynności. Wie również jakie zwyczaje i reguły panują w szkole, gdzie postawione są granice zachowania.
Powtarzanie czynności wykonywanych w przedszkolu umożliwia dziecku uczenie się przez obserwację i własne działanie, bez intelektualnego tłumaczenia. Pogłębiają się jego wrażenia i przeżycia.
Przebieg dnia i tygodnia w szkole jest podzielony rytmicznie. Praca z dziećmi osnuta jest na wydarzeniach jakie przynoszą kolejne pory roku. Oprócz zmieniających się pór roku w przyrodzie ogromnie ważną rolę odgrywają osadzone w nich święta chrześcijańskie. Niosą one ze sobą bogactwo działań i przeżyć ważnych dla emocjonalnego i moralnego rozwoju dziecka.
Poprzez założenia programowe, dzięki którym realizujemy wszechstronnie rozwijający program możemy reagować na indywidualne potrzeby każdego ucznia, stosując w większej dozie ten czy inny element artystyczny, rzemieślniczy, czy aktywności ruchowej z naszej szerokiej oferty. W ten sposób nieustannie działamy harmonizująco w ciągu całego procesu edukacyjnego.
Nasi nauczyciele mają doświadczenie w terapii przez sztukę, lub terapii medycznej.
Może się jednak zdarzyć że ktoś z naszych podopiecznych będzie potrzebował większej uwagi i dodatkowego indywidualnego prowadzenia przez pewien okres czasu. W takiej sytuacji, po konsultacji z rodzicami oraz z lekarzem specjalistą lub lekarzem szkolnym, jesteśmy w stanie przygotować dodatkowy specjalny tok zajęć uzupełniających.
Zawiła 4
Kraków
Polska
30-423