W naszej szkole równowaga odgrywa kluczową rolę. Ma ona również
swój wyraz w kompozycji planu zajęć, który skomponowany jest z
przedmiotów ścisłych, dzięki którym rozwijane są zdolności
intelektualne i kognitywne. Jednak tak przedmioty artystyczne oraz
rzemieślnicze, jak i sportowe i praktyczne są postawione na równi
ze ścisłymi. Przez to praktycznie staramy się rozwijać całego
człowieka.
W ostatnich latach badania nad pracą mózgu dowiodły
zadziwiających zależności pomiędzy sprawnością motoryczną
i funkcjonowaniem oraz rozwojem mózgu. Okazuje się, że
inteligencja i praca mózgu zależy w ogromnej mierze od inteligencji
ciała.
Działania artystyczne, sportowe i praktyczne nie są w
naszej szkole traktowane jako dodatkowe. Wręcz przeciwnie: są
najistotniejszą częścią naszej metody wychowania i nauczania
prowadzącej do pojmowania i rozumienia świata.
Poprzez działanie, które obejmuje całego człowieka a nie tylko
abstrakcyjne myślenie, uczeń bezpośrednio doświadcza
rzeczywistości i nawiązuje z nią żywy kontakt.
.
1. Klasa:
Praca z wełną owczą, przędzenie,
proste szycie, robótki na drutach, malowanie akwarelami. Praca z
woskiem. Praca z gliną.
2. Klasa:
Szydełkowanie. Szycie. Malowanie.
Filcowanie. Wosk. Glina.
3. Klasa:
Robótki na drutach. Szydełkowanie
prostych użytkowych przedmiotów. Malowanie. Glina
4. Klasa:
Szycie i haftowanie. Rzeźbienie w
drewnie/korze. Malowanie
5. Klasa:
Rzeźbienie. Malowanie. Praca
w ogrodzie.
6. Klasa:
Praca siekierką. Szycie ręczne.
Rysunek czarno-biały. Praca w ogrodzie.
7. Klasa:
Szycie na maszynie. Stolarstwo.
Ogród. Rysunek perspektywiczny. Rzeźba w glinie.
8. Klasa:
Stolarstwo. Praca w ogrodzie.
Szycie. Rzeźba w glinie.
9. Klasa:
Praca z metalem.
Rzeźba w glinie. Rysunek. Malowanie
10. Klasa:
Malowanie. Rysunek..
Modelowanie/Rzeźba w glinie i w drewnie. Programowanie stron www.
11./12. Klasa:
Malowanie pejzaży i
portretów. Modelowanie. Kowalstwo. Projekty multimedialne.